Blog Ini Menggunakan Hosting 15GB Dengan Harga RM80 Sahaja. Klik Untuk Info Lanjut
Powered by MaxBlogPress  

Jiwa Positif Hidup BerTuhan (JPHBT)

Menyedari KeTuhanan Allah SWT dan Kehambaan Diri Di dalam Setiap Detik Kehidupan

Ebook JPHBT Vol 6: Menjadi Wakil Allah SWT

9 August 2011 | Tiada Komen | Cetak Artikel Cetak Artikel

FacebookGoogle GmailYahoo MailWordPressTwittermore

Ebook JPHBT Vol 6
Menjadi Wakil Allah SWT

Download Ebook JPHBT Vol. 6
Gunakan Email yang didaftarkan untuk login

Muqaddimah

Assalammualaikum warrahmatullahhi wabarokatuh

Alhamdulillah, di dalam kesibukan ini Allah tetap ingin saya siapkan Ebook Jiwa Positif Hidup BerTuhan Volume 6. Syukur kepada Allah kerana tetap terus ingin saya berkongsi pengalaman peribadi di dalam menjalani hidup ini bersama saudara semua. Semoga pengalaman ini mampu memberikan manafaat walaupun tidak banyak kepada sauadara semua.

Saudara,
Firman Allah SWT:
Dan Tidaklah Aku Menciptakan Jin dan Manusia Kecuali untuk Beribadah Kepada-Ku.
(Adz Dzariyat : 56)

Ibadah itu adalah melakukan kebaikan mengikut landasan yang ditetapkan Allah demi keranaNya. Untuk menjadikan sesuatu kerja itu sebagai satu ibadah, kita perlu sedar Allah.

Diri kita ini tidak tahu apa yang akan berlaku selepas ini walaupun hanya satu saat akan datang ini. Fikiran kita tidak mampu mengetahui apa yang perlu kita lakukan. Apa yang terbaik untuk kita lakukan.

Hidup ini banyak pilihan dan di dalam pilihan-pilihan yang ada, Allah memberikan kita pilihan baik dan tidak baik (sebagai ujian dan membezakan hamba yang mana diberi ilham taqwa atau fujur)).

Fikiran yang terbatas ini tidak mampu mengetahui pilihan yang terbaik. Di ketika kita menyedari bahawa kita ini lemah tidak terdaya (lahaulawala quwwataillah billah) seharusnya kita ini sentiasa kembaliā€¦ datang ke Allah. (Innalillahi wainna illa hirojiun).

BERSAMBUNG DI DALAM EBOOK….

Facebook Comments

  • FB GROUP JPHBT

  • JPHBT di Android Phone

  • Artikel Terkini

  • Petikan

    Milikilah kesedaran tertinggi agar kita mampu memiliki rasa kehambaan yang mendalam kepada Allah SWT sebagai asas terhadap ibadah yang dilakukan. Berserahlah kepadaNya untuk memiliki ketenangan hidup di dunia dan akhirat. "Ya Allah gantilah kegelisahan di hati ini dengan ketenangan yang membahagiakan. Terima kasih Allah, terima kasih".
    - Fuad Latip -
  • Doa

    Ya Allah, Aku mohon kepadaMu agar Kau catatkan siapa pun yang membaca blog ini, menjadi orang-orang yang Engkau angkat kerajaannya. Engkau ampuni seluruh dosa-dosanya. Engkau buka hati yang tertutup. Engkau lembutkan hati yang keras membatu. Engkau cahayai hati yang gelap gelita. Ya Allah jadikan perkongsian ilmu ini membuatkan sisa umur kami penuh berkah. Terpelihara dari fitnah dan musibah. Amin.
  • Arkib

  • Popular Keyword