Blog Ini Menggunakan Hosting 15GB Dengan Harga RM80 Sahaja. Klik Untuk Info Lanjut
Powered by MaxBlogPress  

Jiwa Positif Hidup BerTuhan (JPHBT)

Menyedari KeTuhanan Allah SWT dan Kehambaan Diri Di dalam Setiap Detik Kehidupan

Ebook JPHBT Vol.4

17 August 2010 | 8 Komen | Cetak Artikel Cetak Artikel

FacebookGoogle GmailYahoo MailWordPressTwittermore

Alhamdulillah Ebook JPHBT Vol.4: Rasa Nyata Hidup BerTuhan telah diterbitkan secara PERCUMA untuk pembaca setia semua. Semoga dengan lahirnya Ebook ke-4 ini, semakin hari semakin kita sedar kepada Allah SWT setiap saat dan nafas kehidupan kita ini.

Saya tidak tahu sehingga bila Allah SWT akan terus ingin saya menyebarkan ilmu yang diilhamkan kepada saya. Saya tidak tahu hingga bila Allah SWT terus ingin memberikan kekuatan kepada saya untuk menulis. Selagi ada kekuatan yang diberikan serta ilham yang diturunkan, saya pasti akan terus menulis.

Semoga jiwa saudara sentiasa tenang kerana janji Allah adalah PASTI iaitu sedar ke Allah, pasti kamu akan memiliki jiwa yang tenang. Namun tujuan kita bukanlah untuk memiliki rasa tetapi kita hanya ingin dekat dengan Allah SWT dengan menyedariNya setiap saat kehidupan kita ini.

Rasa itu adalah sebuah keadaan akibat daripada dekat dengan Allah SWT dan ia cukup menenangkan.

Semoga Allah SWT redha ke atas diri kita sehingga nafas kita yang terakhir dan terus redha di dalam kehidupan kita selepas di alam dunia ini. Amin.

Klik sini untuk download

Facebook Comments

  • FB GROUP JPHBT

  • JPHBT di Android Phone

  • Artikel Terkini

  • Petikan

    Komunikasi dengan Allah SWT menjadikan kita sentiasa berada di dalam keadaan Ihsan. Apakah Ihsan? Anta’budallah ka annaka taraah, fa’illam takun taraah, fa’innahu yaraak. Engkau mengabdi kepada Allah seperti engkau melihatNya. Jika engkau tidak melihatNya, maka sesungguhnya Dia melihatmu. Komunikasilah agar kita sentiasa sedar akan Allah SWT sentiasa dekat dengan kita dan melihat apa yang kita lakukan.
    - Fuad Latip -
  • Doa

    Ya Allah, Aku mohon kepadaMu agar Kau catatkan siapa pun yang membaca blog ini, menjadi orang-orang yang Engkau angkat kerajaannya. Engkau ampuni seluruh dosa-dosanya. Engkau buka hati yang tertutup. Engkau lembutkan hati yang keras membatu. Engkau cahayai hati yang gelap gelita. Ya Allah jadikan perkongsian ilmu ini membuatkan sisa umur kami penuh berkah. Terpelihara dari fitnah dan musibah. Amin.
  • Arkib

  • Popular Keyword